VOG aanvragen via gemeente Amsterdam
Als u in Amsterdam woont en voor uw werk een VOG nodig heeft, dan kan u uw werkgever vragen om een volledig ingevuld aanvraagformulier af te geven. Vervolgens gaat u met dit ingevulde aanvraagformulier naar de afdeling Burger- of Publiekzakenzaken van het gemeentehuis. U dient een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en € 41,35 te voldoen.
VOG online aanvragen
Via vog-aanvraag.nl kunt u online een VOG aanvragen. U hoeft zich dan niet te melden bij de gemeente waar u ingeschreven staat. U kunt alles makkelijk online regelen, waar en wanneer u dat uitkomt. De voorwaarde is dat u over DigiD beschikt en iDEAL. Als u wel ingeschreven staat bij een Nederlandse gemeente, maar nog geen DigiD heeft, dan kunt u deze aanvragen via DigiD aanvragen. U ontvangt dan binnen drie dagen een activeringscode van DigiD en kunt dan vervolgens uw online VOG aanvraag afronden.
Voordelen online aanvragen
- Geen papieren aanvraagformulier meer nodig, wel zo milieuvriendelijk.
- U hoeft geen tijd meer vrij te maken om langs het gemeentehuis te gaan.
- U vult online de gegevens in waar en wanneer u dat uitkomt.
- U hoeft niet meer te zoeken naar een parkeerplek in het drukke Amsterdam en hoeft geen planning te maken als u met het openbaar vervoer onderweg bent.
Hoe werkt een online VOG aanvraag?
- Vul uw gegevens in.
- Vervolgens dient u € 12,50 af te rekenen.
- Binnen 24 uur na uw aanvraag ontvangt u een e-mail van Dienst Justis.
- U meldt zich aan met uw DigiD, vult de code in die in de e-mail van Dienst Justis staat en rekent € 33.85 af middels iDEAL.
Als u geen strafblad heeft, dan ontvangt u meestal na 2-4 weken de VOG op uw adres dat bij de basisadministratie van u bekend is. Als u wel een strafblad heeft, dan kan het zijn dat de behandeltermijn langer is, of dat u geen VOG krijgt. Kan ik een VOG krijgen ondanks een strafblad? Voor meer informatie over het krijgen van een VOG als u een strafblad heeft.