Dashboard Inloggen

Inloggen met Microsoft Edge (van Windows / Internet Explorer) kan problemen veroorzaken, daarom adviseren wij een andere browser te gebruiken (bijv. Chrome of Firefox). Indien u alsnog gebruik wilt maken van Edge, is het aan te raden de pagina te vernieuwen door op F5 te klikken.

U kunt inloggen op de applicatie via: https://app.pescheck.nl/

 

 

Hoe werkt het aanvragen vanuit ons dashboard?

Na het inloggen klikt u op VOG (linkerkant)

Rechtsboven ziet u +VOG staan (in het blauw). Klik hierop en de rest spreekt eigenlijk voor zich (gelijk aan werken met een Excel-bestand). Mocht u eerst een ander scherm zien, klik dan op ‘volgende’.

Vervolgens kunt u de gegevens van de kandidaat invullen en klikt u rechtsonder op: Afronden (in het blauw).

Wij krijgen nu de aanvraag binnen en kunnen deze verwerken. Of u nu 1 aanvraag of 10 tegelijk invoert, dat maakt niet uit. Ook kunt u zien of de aanvraag is verwerkt door ons. Zo houdt u het overzicht t.b.v. de losse aanvragen dat u nodig heeft.

 

 

 

Wat zijn screeningsprofielen en hoe werken ze?

Screeningsprofielen zijn de risicogebieden waar een medewerker mee te maken heeft, bijvoorbeeld het omgaan met gevaarlijke goederen of geld. De screeningsprofielen vindt u rechtsboven in het aanvraagformulier. Er zijn specifieke screeningsprofielen voor enkele branches. Staat uw branche er niet bij, dan kunt u zelf een profielen pakket samenstellen met algemene screeningsprofielen.

Let op; U kunt slechts één specifiek screeningsprofiel selecteren of één of meerdere algemene profielen. Beide is niet mogelijk. 

 

Aanvraag ingediend, wat nu?

Na het indienen via het dashboard worden de aanvragen z.s.m. verwerkt. De kandidaat ontvangt op werkdagen binnen 24 uur een link op zijn/haar e-mail van Dienst Justis, waarmee de aanvraag kan worden afgerond. Hiervoor heeft de kandidaat DigiD en Ideal nodig. De kandidaat betaalt rechtstreeks aan Dienst Justis €33,85. De VOG verklaring wordt door Justitie altijd naar het huisadres van de kandidaat gestuurd.U ontvangt u in de eerste week van de volgende maand de factuur toegestuurd. Zo kunt u eenvoudig en snel meerdere aanvragen indienen.

Mocht na het ontvangen mailtje van Dienst Justis blijken, dat de gegevens niet kloppen, neem dan contact met ons op.

 

Hetzelfde mailadres?

Het is helaas niet mogelijk om hetzelfde mailadres te gebruiken bij verschillende individuele aanvragen. Tevens is het aan te raden om het mailadres van de medewerker te gebruiken, omdat de medewerker de aanvraag zelf moet bevestigen d.m.v. DigiD.

 

Voor vragen kunt u ons telefonisch tijdens kantooruren bereiken op: 085 – 060 8999 #2