Wie betaalt de kosten van een VOG?

Wie betaalt de kosten van een VOG als u deze digitaal aanvraagt?

De kosten van een VOG betaalt u in eerste instantie zelf. Het kan zijn dat u de kosten van de VOG mag declareren bij uw werkgever / leidinggevende. Dit verschilt per organisatie / instantie. Daarom raden wij u aan om dit dan ook met uw werkgever / leidinggevende te overleggen.

Mocht uw werkgever akkoord gaan met de declaratie kunt u uw bankafschrift of e-mails gebruiken als declaratie. U krijgt van de eerste betaling (€ 12,50) een bevestigingsmail en van de tweede betaling (€ 33,85) een eenmalige pdf.

VOG direct aanvragen

Hoe vraag ik een VOG online aan?

De kosten van een VOG betaalt u in eerste instantie zelf. Een VOG kunt u online of bij de gemeente aanvragen. Bij de gemeente zult u een afspraak moeten maken en bij een online aanvraag is het snel en gemakkelijk.  Als u een VOG digitaal aanvraagt zult u het document via de post ontvangen. De VOG zal gestuurd worden naar het thuisadres wat bekend is bij de basisregistratie.

Als u de VOG digitaal aanvraagt betaalt u eerst € 6,75 en later € 33,85, wat u in eerste instantie zelf betaalt.

Op de website van VOG-aanvraag.nl vult u alle gegevens in en betaalt het eerste deel. Dan ontvangt u een e-mail van Dienst Justis, gemiddeld duurt het 24 uur op werkdagen voordat u deze ontvangt. De e-mail van Dienst Justis kunt u verifiëren met uw DigiD en het tweede deel van uw aanvraag betalen. Dan is het afwachten, gemiddeld binnen 2 tot 4 weken ontvangt u het document thuis per post.

Wie betaalt de kosten van een VOG als u een e-mail ontvangt van Dienst Justis?

Als u een e-mail van Dienst Justis ontvangt en zelf geen aanvraag heeft ingediend via VOG-aanvraag.nl, dan heeft uw werkgever / leidinggevende waarschijnlijk een VOG voor u aangevraagd. De e-mail van Dienst Justis kunt u afronden met uw DigiD en een betaling doen van € 33,85 middels iDEAL. De kosten van deze € 33,85 vervult u in eerste instantie zelf. U kunt bij uw werkgever / leidinggevende navragen of u de kosten vergoed kunt krijgen. Bij elke organisatie / instantie verschilt het.

Van de betaling van € 33,85 krijgt u een eenmalige pdf. Deze kunt u gebruiken als declaratie. Tevens, als uw werkgever ermee akkoord gaat, kunt u uw bankafschrift gebruiken als declaratie.

 

Wie betaalt de kosten van een VOG als u deze aanvraagt bij uw gemeente?

Bij uw gemeente betaalt u de kosten van € 41,35 in één keer bij het loket. Deze kosten betaalt u in eerste instantie zelf. U kunt bij uw werkgever / leidinggevende navragen of u deze kosten vergoed zult krijgen. Bij elke organisatie / instantie verschilt het.

 

Hoe vraag ik een VOG aan bij de gemeente?

De kosten van een VOG betaalt u in eerste instantie zelf. Een VOG kunt u online of bij de gemeente aanvragen. Bij de gemeente zult u een afspraak moeten maken en bij een online aanvraag is het snel en gemakkelijk. Als u een VOG digitaal aanvraagt zult u het document wel via de post ontvangen. De VOG zal gestuurd worden naar het thuisadres wat bekend is bij de basisregistratie.

De kosten bij de gemeente zijn € 41,35, deze betaalt u in één keer.

VOG direct aanvragen

Gerelateerde vragen

Zakelijk VOG aanvragen?

Krijg toegang tot ons portaal om VOG's eenvoudig aan te vragen en te beheren in een veilige en AVG proof omgeving.

Krijg toegang!