Veelgestelde Vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen over de Verklaring Omtrent het Gedrag / VOG Aanvraag hebben hebben wij op deze pagina. Komt u er alsnog niet uit, neem dan gerust contact met ons op.

Het kan voorkomen dat de mail van Dienst Justis in uw spamberichten belandt. Dit gebeurt met name bij Gmail accounts regelmatig. Ook kunnen er andere redenen ten grondslag liggen zoals een verkeerd ingevuld e-mailadres. In het weekend kan er maximaal 24 uur vertraging optreden voordat uw aanvraag verwerkt wordt. U kunt ons op werkdagen bereiken op +31(0)85 060 8999 of via [email protected].

Mocht er haast zijn bij uw VOG aanvraag verzoeken wij u om ons te bellen of het onderstaande formulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen. Op deze manier kunnen wij zo effectief mogelijk uw aanvraag terug vinden en de oorzaak van het probleem oplossen.

Uw naam *

Uw e-mail *

Naam organisatie

Aanvraagnummer

Datum aanvraag

Binnen 24 uur ontvangt u van Dienst Justis een e-mail, waarmee u de aanvraag kunt afronden. Vervolgens vindt de screening plaat. Dit duurt gemiddeld 2-4 weken en is afhankelijk van de drukte bij Justitie en uw eigen verleden. Wilt u de status van uw aanvraag weten, neem dan contact op met Dienst Justis op telefoonnummer +31(0)88 998 2200.
Voor digitale aanvragen is het vereist om de aanvraag af te ronden middels DigiD. Echter zijn er wel andere mogelijkheden om een VOG te kunnen ontvangen. Meer informatie betreffende deze kwestie kunt u hier vinden
Dit verschilt per delict en screeningsprofiel. Meer informatie hierover kunt u hier vinden. Dienst Justis geeft vooraf geen mededeling over uw persoonlijke VOG. Daarvoor zal de aanvraag moeten worden ingediend.

Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om te kijken op www.watdevog.nl. Op deze website wordt een schatting gemaakt betreft de kans is dat u een VOG kunt ontvangen aan de hand de oorzaak dat u in aanraking bent gekomen met Justitie.
De VOG wordt altijd in het Nederlands uitgegeven met een standaard Engelstalige toelichting. Wel is het mogelijk om uw Nederlandse VOG te laten vertalen door een beëdigde tolk mocht dit noodzakelijk zijn. Hiervoor kunt u contact opnemen met een vertaalbureau.
Binnen 24 uur nadat u een aanvraag bij ons hebt ingediend ontvangt u van Dienst Justis een e-mail waarmee u de aanvraag kunt afronden. Is de aanvraag afgerond d.m.v. een betaling van €33,85 aan Dienst Justis? Dan is het helaas te laat. Is de aanvraag nog niet afgerond, neem dan contact met ons op via +31(0)85 060 8999 of [email protected]
Een VOG-aanvraag kan met spoed behandeld worden, mits het een aanvraag is voor: Adoptie / Werk in het buitenland.
Voordat u de spoedaanvraag opstart, dient u eerst de aanvraag in te dienen en te bevestigen middels een betaling van €33,85 aan Dienst Justis via iDeal en DigiD. Vervolgens kunt u contact opnemen met Dienst Justis op telefoonummer +31(0)88 998 2200 om daar de spoedprocedure aan te vragen.
Bij een digitale aanvraag wordt de Verklaring Omtrent het Gedrag altijd naar het bekende huisadres gestuurd van de kandidaat zoals hij of zij ingeschreven staat bij de gemeente.
Gaat u werken bij een bedrijf of moet u diensten verlenen voor een opdrachtgever? Vraag dan bij hen na welke profielen er gekozen moeten worden.
Het is mogelijk om een VOG aan te vragen voor een visum. Dit kan eenvoudig via onze Visum/Emigratie pagina op: https://www.vog-aanvraag.nl/visum/
  • Veelgestelde vragen over de VOG NP (natuurlijke personen), klik hier
  • Veelgestelde vragen over de elektronische VOG-aanvraag voor werknemers, klik hier
  • Veelgestelde vragen over de VOG aanvraag vanuit het buitenland, klik hier
  • Veelgestelde vragen over elektronische VOG-aanvraag voor werkgevers, klik hier
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening wanneer u dit slecht ervaren heeft. Toch verzoeken wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens: telefoon: 085 - 060 8999 of e-mail: [email protected] of het contactformulier hieronder. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (VOG-Aanvraag.nl) bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Uw naam *

Uw e-mail *

Uw telefoonnummer

Onderwerp

Uw bericht

U kunt een VOG aanvraag weigeren. Stel dat u de VOG niet wilt aanvragen, dan heeft u het recht om dit te weigeren. Hiervoor hoeft u eigenlijk niets te doen en kunt u de e-mail welke van Dienst Justis is ontvangen negeren.
U heeft bij ons altijd het recht uw persoonsgegevens te laten verwijderen/anonimiseren. Dit heet het recht van verzet. Wij verzorgen dan, dat uw gegevens worden verwijderd of niet meer tot u zijn te herleiden.
Het recht van verzet bij bijzondere persoonlijke omstandigheden is geregeld in artikel 40 (lid 1, lid 2, lid 3, lid 4) van de Wet bescherming persoonsgegevens.

Door het onderstaande formulier in te vullen, kunt u het recht van verzet indienen:

Uw naam *

Uw e-mail *

Uw telefoonnummer

Onderwerp

Uw bericht

Onze dienstverlening bestaat uit het verwerken van uw aanvraag, zodat u de e-mail van Dienst Justis ontvangt om de VOG aanvraag verder af te ronden. Deze mail ontvangt u uiterlijk binnen 48 uur.

Doordat wij onze diensten hebben geleverd op het moment dat u de mail ontvangt van Dienst Justis, komt uw herroepingsrecht vanaf dat moment te vervallen. Zie ook Artikel 10 Algemene Voorwaarden – Uitsluiting herroepingsrecht - Sub 6. Namelijk: Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Annuleert u de aanvraag vóór onze verwerking? Dan is dat uiteraard geen probleem.

Neem hiervoor contact met ons op, via: telefoon: 085 - 060 8999 of e-mail: [email protected] of ons contactformulier hieronder:

Uw naam *

Uw e-mail *

Uw telefoonnummer

Onderwerp

Uw bericht

Voor losse aanvragen (consumenten) geldt dat u kunt betalen met iDeal, creditcard of PayPal. Achteraf betalen is derhalve niet mogelijk, doordat wij onze dienst op maat leveren binnen de gestelde termijn van 24 uur. Derhalve is er geen controle op de aanvrager uit te oefenen, doordat wij zeer geringe persoonsgegevens hebben.

Contactgegevens:

Boulevard 1945 nr.3
7511 AA Enschede (NL)
+31 (0)85 060 8999
[email protected]

VOG-Aanvraag.nl is powered by:

Pre Employment Screening